Kort Loopbaanheroriëntatietraject
Doelgroep
Onze heroriëntatietrajecten richten zich op de brede doelgroep die:
Van functie of werkomgeving moeten of willen veranderen
Zich willen bezinnen op hun huidige baan
Het gevoel hebben dat ze hun capaciteiten onvoldoende kwijt kunnen
Zich breder inzetbaar willen maken om in te kunnen spelen op veranderingen
Ons aanbod op het terrein van loopbaanadvisering hebben we verdeeld over drie modules, die tezamen een compleet loopbaanbegeleidingstraject vormen, maar ook afzonderlijk toepasbaar zijn. Op deze wijze bereiken we een optimale aansluiting tussen de ondersteuningsvraag van de klant (m/v) en ons begeleidingsaanbod.
Inhoud
Module 1: Opmaken stand van zaken huidige situatie, inclusief afstand nemen en verwerken
De klant brengt in kaart waar hij goed en minder goed in is (vaardigheden en persoonlijke eigenschappen) en waar hij voor warmloopt. Ook gaat hij op zoek naar de oorzaken van onbevredigende werksituaties in het heden en verleden.
Omdat veranderingen zich bijna nooit zonder verlies aan waarden en verworven zekerheden voltrekken, ondersteunen we de klant een en ander te verwerken en afstand te nemen . Mensen hebben vaak tijd en energie nodig om los te komen van het verleden en hun blik te wenden naar de toekomst. Tevens kunnen privé-zaken aan bod komen voor zover deze de voortgang van het loopbaantraject beïnvloeden.
Resultaat: klant zit goed in z'n vel en weet waar hij staat
Module 2: Oriënteren op loopbaanalternatieven en maken van keuzes
In module 2 ligt het accent op het verwerven en inkaderen van een veelheid aan informatie. Deze periode is te vergelijken met de werking van een expansievat: de klant bouwt letterlijk en figuurlijk druk op, om zo een solide basis te vormen voor de laatste en beslissende fase van zijn heroriëntatie.